אילו בעיות שיניים בגיל מבוגר קיימות?

בריאות הפה כהשתקפות של הזדקנות

הפה שלנו לא רק מאפשר לנו להנות ממזון ושתייה, אלא גם משקף את המסע החיים שלנו. ככל שאנו מתבגרים, בריאות הפה שלנו עוברת אינספור שינויים, המושפעים מגורמים כמו גנטיקה, אורח חיים ובריאות כללית. הבנת האתגרים הספציפיים המתעוררים בעיקר בגילאים מבוגרים, בשל כך מומלץ לפעול באופן יזום ולנווט בין טיפולים תקופתיים אשר יוכלו להבטיח שימוש נעים ופרודוקטיבי לשיניים גם בגילאים מופלגים.

עששת וחורים – זה לא רק לילדים

בניגוד לדעה הרווחת, חורים הם לא רק דאגה של ילדים. כל שכן גם בגיל מבוגר, הסיכון לעששת וחורים בשיניים נמשך, לעתים קרובות הוא עלול להחמיר על ידי גורמים כמו יובש בפה, ייצור רוק מופחת, ושחיקה לכל החיים של האמייל. בדיקות שיניים סדירות ושגרת היגיינת פה ערנית עלולות להיות מכריעות במניעה וניהול של בעיות אלו.

מחלות חניכיים – לא רק גנטיקה

מחלת חניכיים, לרבות דלקת חניכיים ברמות שונות, הופכת לדאגה נפוצה יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. נסיגת חניכיים, רגישות מוגברת ואובדן שיניים פוטנציאלי עלולים לנבוע ממחלת חניכיים לא מטופלת, משימוש לא נכון בעת הצחצוח וגם גם בשל גנטיקה. לכן ניקוי שיניים קבוע, שיטות היגיינת פה יעילות וטיפול בבעיות בריאות מערכתיות יתרמו לשמירה על בריאות חניכיים מיטבית גם בגיל מבוגר.

סיכוי גבוהה לאובדן שיניים

תהליך ההזדקנות הטבעי יכול להוביל לאובדן שיניים, ועלול לשפיע לא רק על תפקוד הפה אלא גם על הרווחה הכללית. אדנטוליזם, או אובדן כל השיניים הטבעיות, הוא דאגה משמעותית בגיל מבוגר. למרבה המזל, ההתקדמות בטכנולוגיית השיניים, לרבות שתלים דנטליים ותותבות, מספקים כיום פתרונות ברי קיימא לשיקום, תפקוד הפה והאסתטיקה גם בגילאים מבוגרים.

דורש בדיקה – סרטן הפה

מבוגרים יותר נמצאים בסיכון מוגבר לפתח סרטן הפה, תוך שימת דגש על חשיבותן של בדיקות סדירות. בחירות אורח חיים, כגון צריכת טבק ואלכוהול, יחד עם שינויים הקשורים לגיל ברקמות הפה, תורמים לסיכון מוגבר. גילוי מוקדם באמצעות בדיקות שיניים שגרתיות הוא הכרחי לטיפול מוצלח ולשיפור התוצאות.

בריאות הפה ומחלות נלוות – עד כמה זה חשוב?

חלק מבני הגיל השלישים מנהלים מצבים בריאותיים כרוניים עם תרופות שיכולות להשפיע על בריאות הפה. יובש בפה, מחלות סכרת, לחץ דם או תופעת לוואי שכיחות של תרופות שונות, יוכלו לתרום לבעיות שיניים כמו עששת ומחלות חניכיים ואף אובדן שיניים מוקדם. בשל כך מעקב אחר ניהול תרופות נכון, הכרה בקשיים של מחלות כרוניות יהווה גורם חיוני לשמירה על בריאות הפה גם בגילאים מבוגרים.

למידע נוסף – https://bicon.co.il/