מאהבה ממבט ראשון לאהבה ארוכת טווח

כולנו חולמים על הנסיך/הנסיכה שיגיעו על סוס לבן וברגע קסום אחד מלא ניצוצות יפגשו מבטנו והאהבה תפרח ותשגשג ותימשך לאורך כל השנים, ונחיה באושר ועושר עד עצם היום הזה.

אך מה לעשות שהחיים הם לא אגדה קסומה. והאהבה היא לא משהו שנוצר בקליק ונמשך בקלי קלות לאורך חיים שלמים. אנשים הם מורכבים ושונים זה מזה. זוגיות היא מן חיה שצריך להאכיל אותה ולטפח אותה כדי שהיא תמשך לאורך שנים.

אנחנו בדור של "זבנג וגמרנו", מהר מתחתנים ומהר מפרקים. האגו הגדול שלנו רואה בבן הזוג מישהו שאנחנו משתמשים בו לצרכים האישיים שלנו. לא מחנכים אותנו לזוגיות ולהיענות לצרכי בן/בת הזוג בו התאהבנו ממבט ראשון. לא מחנכים להכיר של מה זה גבר ומה זו אשה ואיך מגשרים על הפערים שביניהם.

לא פלא שכשמפגישים שניים, שנתנו "רשימת מכולת" של מה שהם רוצים בבן הזוג, והם עוברים ניתוח פסיכולוגי אישיותי, של זה לרוב לא מצליח להחזיק לאורך זמן.

מחקרים מראים לנו שלהתאהבות יש צד טכני, ביוכימי והיא אורכת מספר חודשים. התאהבות היא תהליך שמטרתו למקד אותנו בבן זוג למטרת הזדווגות. ואהבה נכונה בונים לפי עקרונות הטבע כמו שכתוב בהרחבה באתר https://aspbasilicata.net/

כדי שההתאהבות ממבט ראשון תבשיל לכדי מערכת יחסים יציבה וארוכת טווח עלינו להשקיע באהבה שמקושרת לאזורים אחרים במוח ולחומרים אחרים שמופרשים בו. היא מיועדת ליצור קשר ארוך טווח כדי להגיע  להולדת צאצאים ולטיפול בהם. ניתן לשמר תחושת אהבה ולגרום להפרשת החומרים שהם תנאי לה בנתינת הרגשת ביטחון וקביעות לבן/בת הזוג.

כדי להיות מודע לכך ולהיות מסוגל לעבור משלב ההתאהבות לשלב האהבה אנחנו צריכים להתחנך לכך ולדעת כיצד לאהוב נכון. דהיינו לדאוג לצרכי בן/בת הזוג, לתת לו/לה הרגשת ביטחון ולא לצפות שהוא/היא יענו לצרכים שלי בלבד. אם נתחנך מגיל צעיר מאוד להכרות עם המורכבות של המגדר שאליו אני משתייך ועם המורכבות של בני המגדר הנגדי. אם נתחנך להתייחס בכבוד לבני המין השני כבר מגיל הגן. נתחנך להוקיר את הדומה והשונה בין המינים השונים, בין אנשים שונים אם נתחנך לגשר על השונות בין כדי לבנות מעליה משהו הדדי ושלם וארוך טווח נצליח לעבור משלב ההתאהבות לשלב האהבה ונצליח להוביל את מערכות היחסים שלנו להמלחה.