מה היא הדרך הכי טובה להתחיל הליך גירושין?

החיים מובילים את רובנו אל מסע בלתי פוסק, החל מסוג העבודה ועד לבחירת לימודים, יישוב לגור בו וכמובן בבחירה של בן או בת זוג. אך בבחירה של בן או בת הזוג ובעיקר בהקמה של בית בישראל הכולל חתונה, כתובה ושאר העניינים, היכולת לקום ולעזוב תהיה הרבה יותר מורכבת מאשר ביטול שנת לימודים או מעבר אל דירה אחרת. להתחיל הליך גירושין עלול לא רק להשפיע אל על ההליך עצמו, אלא אפילו על הקשר שבין הילדים אל זוג המתגרש וכלה ביכולת של כל אחד מבני הזוג להתפרנס בכבוד או לחלוק את הרכוש בצורה מתאימה.

להתחיל הליך גירושין-בהסכמה או שלא?

בכל מה שקשור לפירוק התא המשפחתי מומלץ ואף חשוב במיוחד לנסות ולהגיע לכדי הסכמות, החל ממשמרות ההורים, חילוק הרכוש המשותף ועד לתשלום המזונות. כל אלו יוכלו להפוך את ההליך להרבה יותר נינוח ורגוע, כשאת סיכום החלוקה של כל אלו יוכלו לעשות בני הזוג לשעבר גם ללא עזרת עורך דין. עם זאת במקרה בכל הקשור לגירושין ללא הסכמה, בהתאם לחוגי הגירושין לא ניתן יהיה לפתוח תיק תביעות לפני פתיחה של תיק ליישוב סכסוך. רק לאחר שישים ימים יוכלו בני הזוג לשעבר להגיש את תביעת הגירושין, בה יתבקשו לפרט את העילה לגירושין, אז יצטרכו בני הזוג להשיג הוכחות אשר יחזקו את טענותיהם לעילת הגירושין.

טיפים הכרחיים לפני גירושין שמצאנו באתר https://www.geronadv.co.il/ – לצד פתיחת ההליך בין אם בהסכמה ובין אם לא, חשוב כי כל צד יכיר בטיפים הבאים אשר יוכלו לעזור לו גם להוכיח את טענותיו. הטיפ הראשון הוא לא לרוץ ולפתוח תיק גירושין, אלא לנסות ולאסוף ראיות והוצאות כספיות אשר יוכיחו את עלות גידול הילדים, את חלוקת הנטל הכלכלי בבית ועוד. כמו כן חשוב לעבוד בצורה דיסקרטית, למעט שיתוף על ההחלטה לסובבים גם אם בידיעתו של בן או בת הזוג. טיפ לא פחות חשוב הוא לבדוק את הכתובה, שכן במידה ולבעל אין סיבה טובה להתגרש מהאישה על פי הדין העברי יהיה עליו לשלם את הסכום שסוכם בכתובה.