להסיר טפטים בצורה יעילה

ישנם מגוון דרכים להפוך את החללים בבית שלנו להרבה יותר נעימים, מזמינים ובעיקר מהנים לשהות בהם. אחת הדרכים שהפכו לפופולריות בקרב מעצבי הבתים בישראל, היא ללא ספקה הרכבה והתאמה של טפטים אל חללי הבית השונים. עיצוב שכזה מאפשר משחק מגוון בין העיצובים השונים, החל משימוש בצבעים חמים ועד לדוגמאות שונות ואחרות שיהפכו כל חלל להרבה יותר מעוצב ונעים. אך כאשר מדובר בהחלפה של טפטים או הורדה שלהם, רבים מבעלי הבתים אינם מכירים את הדרך היעילה בהסרה של טפטים ועלולים לא רק להאריך את זמן העבודה שבהסרה כזו אלא גם להרוס חלקים מהקיר.

שלבים ראשונים בהסרת טפטים וציוד הכרחי

כאשר מדובר בהסרה של טפטים חשוב לדעת כי לשם כך דרושים מספר כלים הכרחיים, הראשון שבהם הוא כמובן שפריצר איכותי עם מיכל לחץ, מים חמים(ולא רותחים), מברז פיליפס שטוח, משקפי מגן לאלו המבקשים לשמור על העיניים בזמן ההסרה, שפכטל, נייר דבק וסולם. כל אלו יעזרו להפוך את הסרת הטפטים לפעולה קלילה תוך כדי שמירה על הסדר והניקיון של הבית. השלב הראשון הוא כמובן ניתוק זרם החשמל הראשי בבית, זאת בשל השימוש בשפריצר המים שאמור לעזור בריכוך הטפטים. השלב השני הוא כיסוי של שקעי חשמל ובתי מנורה, כשלאחר מכן נכין תערובת שתכלול מרכך כביסה או חוץ ומים חמים.

שלבים מתקדמים בהסרת טפטים

את תערובת המים ומרכך הכביסה נכניס לתוך השפריצר, כאשר השימוש שלו יתרכז בעיקר בקצוות הרצועה של כל אזור שנבקש להסיר. קילוף לאחר שימוש בשפריצר אמור להתבצע בצורה קלה ומהירה, אם הוא "נתקע" סימן שלא ריססנו די את החומר. ולכן אנו מגיעים אל השלב הבא והוא ההמתנה שלאחר הריסוס, שכן נדרשות מספר דקות (עד 5) על מנת שחומר הריכוך ייספג אל הטפט ורק לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל בהסרה שלו. כמובן שיימצאו חלקים שלא ירדו בקלות גם לאחר השפרצה של החומר, לכן מומלץ להשתמש בשפכטל בצורה בתנועות עדינות. כמו כן במקרה וחלק מהטפט נתקע באזורים שונים, אחת ההמלצות היא לעבור בעזרת מטלית או מברשת מלאים בנוזל שהכנו.

כמובן חשוב לסיים בבחירת טפטים חדשים שיחליפו את הישנים, אפשר להתחיל כאן – https://tapetim.co.il/