מכשירי שמיעה קטנים

בישראל ובעולם המערבי בכלל חלה עלייה בשנים האחרונות של אנשים הסובלים מבעיות שמיעה בדרגות שונות, כאשר חלק מהמטופלים סובלים מפגיעות מולדות, חלק מהמקרים התחרשות התקיימו לאורך זמן וחלק מפגיעות שונות בצבא או במצבים אחרים. מספרים אלו מתורגמים לכמעט עשרה אחוזים מתושבי ישראל הסובלים מבעיות שמיעה שונות, על כן גם אחוזי השימוש במכשירי שמיעה קטנים בישראל הולך ועולה ואיתו גם הסגנון המגוון במכשירים אלו. עם זאת חשוב להכיר כי מכשירי שמיעה כאלו אינם מתאימים לכל סוגי הפגיעה בשמיעה, על כן מומלץ לבצע התאמה יחד עם האבחנות אשר נתקבלו על מנת לקבל מכשיר שמיעה קטן ואפקטיבי ומתאים.

מכשירי שמיעה קטנים

כמו שציינו עם המודעות והכרה באחוז גבוהה של אזרחים הסובלים מלקויות שמיעה, הולכים ומתרבים גם הדגמים השונים של מכשירי שמירה קטנים, כאשר אחד הדגמים המעולים והנסתרים למדי הוא דגם מיקרו נסתר העונה לשם Micro CIC – Micro Completely in the Canal. השם מתייחס גם לאזור בו נמצא המכשיר והוא כמובן תעלת האוזן, כך שהוא מצליח להישאר חבוי לאורך כל זמן השימוש בו. עם זאת הוא אינו מתאים לאוזניים קטנות ולשמיעה דרסטית בשמיעה, שכן היעילות שלו גבוהה במקרים של יריד בינונית עד קלה.

דגם לא פחות פופולרי הוא כמובן דגם CiC Nano מבית סוניק השוויצרית, כאשר כמו הדגם הקודם מתמקם בתעלת האוזן ומצליח לשמור על שמיכה איכותית ודיסקרטית לאורך כל זמן השימוש. מכשיר זה מעולה גם לנטרול צפצופים באוזניים, הוא מאפשר יכולת הפעלה נוחה וקלה גם לקהל המבוגר אשר עושה שימוש במכשירים אלו לרוב. עם זאת מכשיר זה להבדיל מהמכשיר הקודם, מאפשר לסוגים שונים של ירידה בשמיעה ומאפשר יכולת שמיעה משופרת ובצורה קטנה למדי.

לצד דגמים אלו קיים עוד דגן מעולה ולא פחות חכם, אשר עונה לשם Enchant CIC המציע יכולת שמיעה מאוזנת לשני האוזניים, יחד עם תוכנת SPIN המאפשרת איתור צלילים בצורה חדה ונקיה ללא רעשי רקע שונים. מכשירים אלו מותאמים בצורה אישית אל האוזן של המטופל, על מנת להתאים אל תעלת האוזן ובכדי לשמור על יעילות שמיעה מעולה גם בצורה דיסקרטית ואפקטיבית.