אופציות לעובדים מחוץ להייטק

בשנים האחרונות הדרך "למשוך" עובדים אל חברות הייטק בתחילת דרכן, נעשה לא רק דרך רעיון מקורי וחדש שיכול לסחוף אליו לא רק מאות עובדים מרוצים, אלא עם תקווה כי המוצר עליו עומלת החברה יהפוך להיות הדבר הבא. התקווה הזו מתגלמת דרך מספר דרכים פיננסיות להיות לא רק אידאולוגיית אלא גם מרחיבה כיסים, כאשר אחת הדרכים היותר שכיחות ובעיקר בעולם ההייטק הוא כמובן אופציות לעובדים. כיום דרך זו מאפשרת הענקה של מגוון בונוסים שונים, המאפשרים לא רק כדאיות פיננסית אלא בשנים האחרונות גם מסלול מיסוי משופר כאשר עוד ועוד חברות גם מחוץ לעולם ההייטק עושות שימוש בתמריצים אלו.

מחוץ לעולם ההייטק

בנייה של מוצר וחברה דורשת לא מעט חזון, אומץ ונחישות בכדי להגיע אל המטרה ולהתפרנס בכבוד מהמוצר בו אנו מאמינים והשקענו בו לא מעט. לכן כיום היכולת לעשות שימוש בבונוסים כדוגמת אופציות, קורצת גם לחברות קטנות בתחילת דרכן. שכן אופציות אלו יכולות להתגלם במגוון רחב של בונוסים, אחוזי מכירה, כמות השתתפות או הגדלת ראש ועוד. בונוסים אלו מאפשרים לחברות המבקשות לגייס עובדים איכותיים עוד בתחילתן דרכן, לעשות זאת עם שלל בונוסים שונים שלא רק יבטיחו חוסן כלכלי לעובד אלא גם גיוס של כל כולו להצלחת החברה והפיכת הרעיון והחזון שלנו לכדי מוצר מוגמר.

בין לבין ומה חשוב לדעת?

כאשר מדובר באופציות עבור עובדים גם אם אינם מתחום ההייטק, מומלץ להכיר בצורה עניינית ויסודית את התקנון המורה על קבלת אופציות דרך החברה. כל שכן תקנות שאינן תואמות לחוקי המיסוי בארץ, עלולים להוביל לכדי מיסוי של עד לחמישים אחוזים ולעיתים אף יותר. לכן במקרים של חתימה על אופציות במקום עבודה וגם לא בתחום ההייטק, חשוב לוודא את כל החוקים דרך התקנון ואל מול איש מקצוע כמו עורך דין. על כן התייעצות שכזו יכולה לעזור גם לבעל העסק וגם לעובדים, גם בכדי להציע אופציות בצורה חוקית ואפילו בדרך שתוכל להיות יותר איכותית והגיונית עבור העובדים. וכמובן עבור העובדים שיוכלו להנות מאופציות מניבות.