10 סיבות למה שניצל אוכלים בחוץ

אחת המנות הכי ישראליות לא הומצאה אי שם בנגב באיזה שהוא צריף קטן, גם לא במעברה שבעתיד תהפוך לעיר בישראל אלא דווקא במדינת אוסטריה הקרה והיא כמובן מנת השניצל. המנה שהפכה לאחת מבין המנות הפופולריות של שולחן שישי, לארוחות צהריים וכמעט לכל זמן אחר, גם נמצאת בכל מסעדה ובכל עיר שעליה נצביע.

חמישייה פותחת

אפשר להתחיל מהסיבה הראשונה והמתבקשת מכולם והיא כמובן הגיוון! בין אם נגור בלב ליבה של העיר תל אביב ובין אם נחייה באחת מערי הפריפריה, עדיין ניתן יהיה להנות מעשרות סוגים של שניצלים ומקומות בהם ניתן להזמין שניצל מעולה, בין אם במסעדת יוקרה, בית קפה או מסעדת פועלים. הסיבה השנייה ואולי הפחות ידועה לכולם היא הבריאות, שניצל ביחס למזונות "ג'אנק פוד" אחרים הינו רצועת עוף בעלת מעט אחוזי שומן ונחשבת לבריאה יותר מאכילת בשר אדום למשל. הסיבה השלישית לכך צורת ההגשה אשר יכולה להגיע בבגט, לאפה, פיתה ואפילו בצלחת עם סלטים או רק תוספת חמה ועדיין לשמור על טעם שניצל מעולה וטעים. הסיבה הרביעית היא רמת השובע ששניצל יכול להעניק גבוה יותר, בעיקר בגלל החומרים ממנו הוא עשוי כדוגמת חזה העוף הנחשב לבשר משביע ולא רק בגלל התוספות. הסיבה החמישית היא כמובן זמן השימוש בו, שגם אם לא סיימנו מנת שניצל יפה, נוכל להקפיא אותה ולהשתמש בה ביום שלמחרת.

לא רק בריאות

הסיבה השישית היא אולי אחת החשובות והיא הניסיון בהכנת שניצלים, כמובן לא כולנו נולדו בשלנים ובטח שלא מבינים בכמויות השמן לטיגון שניצל ובטח שלא להגיע לטעם המושלם. ובכל הקשור לקניה של שניצל בחוץ, במרבית הפעמים יהיו שם ידיים מנוסות להעניק לנו כזה. מלבד ההיצע או הבריאות שבאכילת שניצל בחוץ, בלא מעט מסעדות ניתן יהיה לקבל גם סלטים שונים ומשביעים, ומה יכול להיות גרוע מזה? הסיבה השמינית היא כמובן לא רק ההיצע, אלא דווקא קורצת אל הקהילה הטבעונית/צמחונית שכיום ניתן להשיג שניצל צמחוני/טבעוני מעולה בלא מעט מסעדות ברחבי הארץ. הסיבה התשיעית היא הימצאותם של ויטמינים וחלבונים בשניצל, החשובים למערכות הגוף השונות. והסיבה העשירית היא שכמובן לא צריך לקטת את רגלינו עד לשניצלייה הקרובה, אלא להזמין בקלות מכל מקום.