השקעות של ישראלים בג'קסנוויל, פלורידה

אחד היעדים המועדפים לישראלים בפלורידה, במיוחד ישראלים המחפשים עסקאות של רכישה, שיפוץ ומכירה של בתים, הוא ג'קסונוויל, פלורידה.  בשנים האחרונות מדברים על כך שיש באזז גדול מדי בג'קסונוויל ולכן משקיעים מנוסים מתחילים לבדוק נכסים באזורים אחרים בסביבה. בגדול כדאי לחפש נכסים שיאפשרו לכם תשואה גבוהה יותר על השכירות, לכן אתם צריכים למצוא אזורים שבהם יש ביקוש ולא ביקוש רק לנכסים להשכרה או לסטודנטים אלא גם בעלי בתים שגרים בפועל בנכסים שהם קנו. נקודה נוספת היא הגיל הממוצע באזור ההשקעה שחשוב שיהיה לא גבוה מדי.

ברוב הפרמטרים הללו ג'קסונוויל משיגה ציון גבוה ולכן העתיד הקרוב שלה נראה ורוד כל כך – הביקוש שובר שיאים עם ירידה של 42% במלאי הבתים הפנויים למרות הקורונה. מחירי הנכסים ממשיכים לשבור שיאים חדשים כל חודש, אם בשל הסביבה העסקית הנוחה, המיסים הנמוכים, מזג האוויר המצוין, עלות המחייה הנוחה מאוד ובין אם בשל ההגירה דרומה עקב הקורונה.

מעטים המשקיעים הישראלים שלא שמעו על העיר אך לטובת המשקיעים המתחילים נאמר שמדובר בעיר ה14 בגודלה בארצות הברית עם יותר מ800 אלף תושבים רק בעיר עצמה (המטרופולין מוסיף לה עוד כ200-300 אלף תושבים) והיא מחולקת לחמישה מחוזות עם אחוז גידול באוכלוסיה של קרוב ל2% והערכות שמדברות על גידול כמעט כפול של תושבים בעשר עד עשרים השנים הקרובות רק מהגירה. הכלכלה כאמור מצויינת ולמרות הקורונה הצליחה לגדול בקרוב ל3% בשנה האחרונה ועומדת על גידול של 50% בתל"ג בעשר השנים האחרונות.

מדובר על העיר היצרנית ביותר במושגים של תעשייה בפלורידה ואחד מהמרכזים הלוגיסטיים הגדולים בארצות הברית, היא גם נתפסת כמרכז אזורי של בנקאות ופיננסים ומשמשת בית למטות של לא מעט חברות פורצ'ן 500 כמו בנק אוך אמריקה, מריל לינץ', ג'י פי מורגן, ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד.

מחירי הבתים בעיר עלו ב7.5% בשנה האחרונה וצפויים לעלות ב8.5% בשנה הקרובה. המחיר הממוצע למ"ר לנכסים בעיר עומד על 135 דולר ומרבית הנכסים לא עומדים למכירה יותר מחודשיים ואף פחות מכך, כאשר מרביתם המוחלט נמכר במחיר קרוב מאוד למחיר שביקשו המוכרים על הנכס.