מה זה פיגמנטציה ואיך מטפלים בזה?

לרובנו יש קו אסתטיקה שננסה לשמר אותו תמיד, בין אם מדובר על אודם שתמיד נראה זוהר וחלק ובין אם עוסקים בזיפים שנעצרים בדיוק על המקום הנכון. אך יחד עם אלו ישנם גם משתנים אחרים בגוף ובפנים בפרט אשר יכולים לגרום לנו להרגיש לא בנוח, אחד מהם הוא פיגמנטציה בעור. פיגמנטציה מביאה איתם כתמים בעור ויכולה להופיע בשלל צורות וגוונים, היא משתנה בהתאם לגוון העור ולא תמיד יכולה להיות אסתטית. 

כתמי שמש ופיגמנטציה

אחת הסיבות העיקריות לפיגמנטציה שיוצרת לא פעם גם כתמי שמש על הפנים, היא חשיפה ממושכת ולא מבוקרת אל השמש. מצב שכזה יכול להכתים את הפנים שלו בסימנים שלרוב יהיו דהויים מצבע העור שלנו או כהים יותר, תלוי בעיקר בגוון העור. כתמי פיגמנטציה יכולים להימצא באזורים החשופים לשמש, אבל עיקר ההופעה שלהם תהיה באזור הפנים, שפתיים וצוואר.

הורמונלי ולייזר

יחד עם חשיפה ממושכת אל אור השמש ובצורה לא סבירה וממוגנת, הסיכוים לכתמי שמש עלולים להתגבר אם אתם נמצאים בטיפול הורמונלי או טיפולי לייזר. כך מחקרים בשנים האחרונות מראים כי נשים הנוטלות גלולות הריון או שעוברות טיפולי פוריות, חשופות יותר לשינוי פיגמנטציה וריבוי כתמי שמש באזורים שונים.

איך מטפלים?

לפיגמנטציה בעור ישנם כמה דרכים שאפשר לטפל, כשהראשונה ביניהם היא גם דרך מניעה וגם דרך לצמצום ההשפעה של הפיגמנטציה והיא מריחת קרם הגנה. על מנת לצמצם את המשך חשיפת העור יש להשתמש במקדמי הגנה ובמסנני קרינה על מנת לא להחמיר את כתמי השמש. יחד עם מקדמי הגנה ומסנני קרינה תוכלו גם להשתמש באופציות הנפוצות לטיפולי פנים ואלו קרמי הבהרה, אלו יעזרו בהאטת הפיגמנטציה של העור ולא פעם נמצאו יעילים יותר מהמצופה. יחד עם תכשירי הבהרה תוכלו גם למצוא טיפול פילניג המשייף ויורד אל שכבת העור והכתמים, חשו רק לציין כי פילניג אינו מתאים לכל סוגי הטיפולי פיגמנטציה.

טיפולים טכנולוגים ומשולבים

כיום הטכנולוגיה הרפואית מציעה מגוון רחב של טיפולים, הדבר הזה רלוונטי גם אל טיפולים בכתמי עור ופיגמנטציה כאשר טיפול הלייזר יכול להתאים גם לאזורים שונים של פיגמנטציה וגם לגווני העור השונים. אך יחד עם הטיפול זה שווה גם לבדוק בנוגע לטיפולים משלבים אשר לא פעם הופכים ליעילים יותר