התאוששות מניתוח אף

הדרך להחלמה לאחר ניתוח אף מתחילה זמן קצר לאחר הניתוח אך לעיתים אורכת זמן רב. בעוד שאת התחבושת ואת הסד באף ניתן להסיר שבוע לאחר הניתוח, הנפיחות והאדמומיות עלולים להיות מורגשים עוד מספר שבועות ולכן מומלץ מאוד לעשות שימוש בחומרים המפחיתים את הכאב והנפיחות. בסך הכל, חלון ההתאוששות לניתוח אף יכול להימשך מספר שבועות עד חודשים. משך הזמן תלוי בסוג הניתוח אף שבוצע. כמובן שמנתח פלסטי מוסמך ומנוסה מעלה את הסיכויים לקבלת התוצאות הטובות ביותר. תוצאות טובות הן כאלו שדורשות לא הרבה יותר מתקופה של שבועיים במידה ולא נעשה ניתוח מורכב מדי ונעשה שימוש בכללים שיכולים לעזור להקל מעט על תהליך הריפוי: יש לעקוב בזהירות אחר הוראות הרופא – לפעמים זה נראה מפתה להתאושש מהר או לדלג על חלק מההוראות לאחר הניתוח. עם זאת, גם אם נראה שתהליך הריפוי מתנהל בצורה חלקה, עלולות להיווצר בעיות לאחר מכן כאשר הנפיחות שוככת, במיוחד אם האזור אינו מטופל כראוי. לכן על המטופלים לדאוג למלא אחר כל הוראות הרופא שלהם ככל האפשר.

ניתוח אף

כדאי להיצמד לדיאטה דלת מלח – בשבועות שלאחר ניתוח אף, על המטופלים להימנע מאכילת מזונות עתירי מלח. דיאטות עתירות נתרן גורמות לאגירת מים, מה שעלול להגביר את הנפיחות, וכתוצאה מכך אי נוחות. מצד שני כן חשוב לשתות הרבה מים המאפשרים את ניקוי הגוף מרעלים ופסולת. כדאי לישון בצורה מוגבהת באופן שיצמצם למינימום את הנפיחות משום שדם לא יוכל להצטבר באזור האף כמו בתנוחת שכיבה רגילה. רצוי לשמור על אזור הפנים מקורר כדי לצמצם את זרימת הדם והנפחיות – ניתן להניח בעדינות על עיניה העצומות של המנותחת שקית ג'ל צוננת או חבילת קרח עטופה בבגדים כדי להרגיע את הכאב ולהקל על הנפיחות, במיוחד במשך 24 השעות הראשונות שלאחר הניתוח.

אפשר להשתמש במכשיר אדים -לאחר ניתוח האף עלול להתגלות קושי בנשימה דרך האף בגלל הקב לאף שממקם המנתח בחלל האף למשך חמישה ימים עד שבוע. חוסר היכולת לנשום מהאף והנשימה מהפה גורמת לחלק מהמנותחות או המנותחים לחוות יובש בפה ואף שיעול. מכשיר אדים ההופך את האוויר ללח יותר יכול לסייע במניעת יובש זה. כמובן חשוב לזכור שהתרופה הטובה ביותר בטבע היא מנוחה ולכן יש להימנע מפעילות גופנית לתקופה משמעותית ועל פי הוראות הרופא – היו סבלניים עם גופכם וגם אם נראה לכם שחזרתם לשגרה, תנו לו את הזמן שלו. יש להימנע מכל הרמה מאומצת או פעילות גופנית נמרצת כשלושה עד ארבעה שבועות לאחר הניתוח, מכיוון שאלה עלולים לגרום לדימום.
לקריאה נוספת – https://ronazaria.co.il/service/nose-surgery