למה אנחנו מרגישים רע? הפתרון לפי חכמת הקבלה

דיכאון הוא מצב רפואי המתאפיין בתקופות ממושכות של מצב רוח ירוד, הערכה עצמית נמוכה, עצב ויאוש. לדכאון מגוון רחב של גורמים ביולוגיים, גנטיים, נפשיים וחברתיים אבל האם קיימת סיבה רוחנית? 

עצב
עצב

כל אדם הוא רצון להנות מהחיים. את החיות שלנו אנחנו מקבלים ממילויים שונים ברמות ואופנים שונים כמו – מזון, מין, כסף, ידע וקשרים רגשיים. באופן כללי, ככל שאדם יותר מפותח קשה לו יותר לקבל מילוי מכיוון שהרעב בתוכו למילוי משמעותי ואיכותי הולך וגדל אבל במקביל גדל בתוכו גם האגו. החלק בנו שלא רוצה להתקרב ולהתחבר לאחרים ולכן אנחנו נמצאים במקום בלתי אפשרי שבו מצד אחד אנחנו משתוקקים עמוקות למשמעות וקשר אבל לא מסוגלים להתקרב לאנשים אחרים, להחזיק מערכות יחסים אפילו להסתדר ברמה הכי פשוטה בין בני זוג ומשפחות. הצורך באנשים אחרים, בהתקשרויות רגשיות עמוקות הוא צורך חיוני עבורנו לחיים בריאים ומאושרים. את החוסר הזה אנחנו מנסים למלא בסיפוקים אחרים רגעיים המשאירים בתוכנו בור אפילו יותר שחור והדיכאון הוא התגובה לריקנות הפנימית.

אנחנו לא יכולים לחיות בלי אנשים אחרים. בתוכנו יש רצונות וחללים היכולים להתמלא רק דרך קשרים אנושיים משמעותיים. הקורונה שפרצה אל חיינו מחזקת עוד יותר את התחושה. מצד אחד אנחנו מחוייבים לשמור על מרחק ומצד שני הכמיהה לקשר רק גוברת ומעל לכל ישנה התחלה של הבנה שהריחוק והבידוד היה קיים בחיינו עוד קודם. אולי יכולנו לגעת אחד בשני אבל אנחנו רחוקים מלהיות בקרבה לבבית, גם בלי הקורונה. 

אנחנו מסתכלים סביב וממש רואים את כל מערכות החיים מתמוטטות ועם יד על הלב, יש למה לצפות? אם רע לי היום, אבל אני יודע שמחר יחכה לי משהו טוב, זה משלים ונותן את היכולת להתמודד ולהתגבר. ההנאה והשמחה שהצלחתי למצוא היום יחד עם הציפייה והתקווה לאור ותענוג של מחר – שניהם יחד הם שבונים בנו את הרגשת החיים. 

המאבק בדיכאון הוא המאבק של האדם עם הריקנות של עצמו, אבל הריקנות היא זו שמקדמת אותו ופותחת לו פתח לחיים מלאים בחיוניות ובאושר. הקורונה היא הזדמנות, גם הדיכאון שלך.  הריקנות שיש לנו בלב אומרת בעצם שאנחנו אנשים מיוחדים ומפותחים בליבך התפתחה קריאה למילוי גבוה.  אתה חלק מהעולם שכבר מרגיש צורך בשינוי ההתנהלות האנושית. לא עוד יחסי שליטה וניצול בין בני האדם, אלא שינוי לחיים מלאים ביחסים כנים וקרובים עם אנשים. הדיכאון הוא קריאה מהנשמה שלך להתחבר למקור גבוה יותר של אושר. האנושות כולה תעבור כעת תהליך שבסופו החברה האנושית תהיה מקור לחום, תמיכה ובטחון לכל בני האדם.