רשת חברתית שלילית

רשתות התקשורת מקיפות אותנו בכל פינה, בין אם אנחנו בבית, בעבודה או בלימודים אנחנו מחוברים אליהם, השאלה איך משתמשים בחיבור הזה בצורה יעילה.

כל סביבה אליה אנו קשורים משפיע אלינו, לדוגמא צפייה בטלוויזיה, ישנם המון תכנים המועברים ואנחנו כלל לא מודעים אליהם: תכנים הקשורים בפרסום, באידיאולוגיה, אפילו כיצד להתלבש, בעצם הכל, כל תחום ותחום אנחנו מושפעים דרך החברה, האם יש לנו באמת בחירה חופשית ? האם אני יכול להתלבש איך שאני רוצה או אני מלכתחילה מתלבש לפי מה שהחברה הכתיבה לי דרך אותם רשתות תקשורת.

אנחנו צריכים לבחון בעין ביקורתית רשתות תקשורת. מצד אחד לשמור על עצמנו ועל קרובנו שיוזנו מחומרים שיקדמו אותם, יפתחו אותם, ומצד שני לפעול באותן רשתות לקידום רעיונות אישיים.

בכל רשת תקשורת יש אינטרס (חבוי, נסתר), האינטרס בדרך כלל הוא אגואיסטי כמו כסף ושליטה, האדם צריך להיות מודע לכך כשהוא נכנס לאותן רשתות, אז לדוגמא אם אני מחפש עבודה, אז גם לי יש אינטרס אישי למצוא עבודה ואני מבין אם אחרים יכולים להרוויח דרכי, אז במקרה כזה אני מתייחס לרשתות התקשורת בצורה עניינית כדי לקדם אינטרס אישי אפילו הכרחי, דוגמה לניצול טוב של רשתות התקשורת.

הרבה מידע עובר ברשתות התקשורת, הרבה fake news, מידע שקרי כדי לקדם אינטרסים אישיים, אנחנו לא יכולים לומר שאין עם זה בעיה ואנו לא ניזונים מכך, שהמידע לא משפיע עלינו, צריכים לכבד את הכוח הזה, כוח הרע – המזיק, ולשקול האם בכלל להיכנס למקום אגואיסטי כזה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שרוב המידע הוא שקרי, המידע לא מבוסס על עובדות, לא מקום מדעי, ולכן אם נכנסים למקום כזה הוא יותר כדי לקדם אינטרסים אישיים, כדאי שאותו אינטרס אישי יתרום משהו בצורה חיובית לכולם, וכך אולי יבלוט וישפיע טוב.

הרשת החברתית היא כוח אגואיסטי חזק מאוד, אנחנו צריכים להיות קשורים לכוח הטוב כדי לדעת כיצד להתמודד עם אותו כוח רע.