סודות הלב

אנחנו על המפה. הייתי תינוקת כשהקריאה הזו נחרתה בקולקטיב הישראלי אבל הרגש מאחוריה מובן לי לחלוטין, גם היום. אנחנו בישראל כל כך חפצים במילה טובה, בהערכה של אומות העולם. אפילו איזה עצם קטנה..איזה דוז-פואה…כמו  אישה מוכה. כמו קורבן שכל כך סבל  שהוא כבר מאמין שהוא מאוס ועלוב ומתחנן שיאשרו לו שהוא טוב. שהוא אהוב. שהוא ראוי לנשום. הנטייה ממש חקוקה בנו אבל אולי הרצון מצביע על משהו עמוק יותר? 

פרחי הלב

הרי גם השנאה כלפינו, האנטישמיות, היא רגש ללא שום הגיון מעל לזמן ומקום. לא משנה מה מצבנו העמים שחיינו בתוכם מצאו כל פעם תירוץ לכעס ולסלידה שלהם כלפינו. סיבות דתיות , עוני, עושר, קורבנות או מנצחים , הסיבות במהלך ההיסטוריה משתנות אבל השינאה לעולם נשארת. למה הם שונאים אותנו? ולמה לנו אכפת כל כך? האם הרגשות האלו קשורים? האם מדובר בשריטה פסיכולוגית נטו או אולי תופעה שיש לה שורש אמיתי?

יהודים וישראלים נמצאים בכל מקום בעולם, בכל משימות הסיוע, במחקר ופיתוח, בסטארט אפים ובטקסי פרסים נחשבים. גם האנשים הפשוטים, פשוט אכפת לנו. יש לנו דעות על כל מה שקורה בעולם ואינסוף פתרונות. כולנו פה הרי ראשי ממשלה מטעם עצמנו. בלב היהודי/ישראלי יש תחושה שהעולם איכשהו עלינו. שאנחנו באמת רוצים לעזור. אבל איך? לא משנה כמה אנחנו מנסים ועוזרים העולם לא מתרצה ושונא אותנו עוד יותר. מצב הזוי.

חכמת הקבלה מסבירה שהסיבה היא רוחנית. בכל אדם בעולם יש הרגשה טבעית!  של כעס וזעם כלפי יהודים. ואילו ביהודים גם אם זה עמוק בפנים יש רצון לעזור ולעשות טוב לאנשים. על פי חכמת הקבלה, שניהם צודקים! 

היהודים הם מעבירי השפע לעולם . במערכת הטבע הגדולה שבה כולנו חיים, אנחנו היהודים, כאשר אנחנו מחוברים מעל לכל ההבדלים, מהווים צינור לאור. לכח החיבור החיובי שבטבע. הכח הזה הוא היחיד שמסוגל לאזן את האגו האנושי ולהביא לרגיעה ולאושר. בעבר מילאנו את התפקיד בהצלחה אבל כאשר נפלנו מאהבת חינם, מאהבת הזולת, הפסקנו לעשות זאת ולכן עדיין קיימים ייסורים בעולם. בימינו, האגו האנושי הגיע לכזה מצב שהוא כבר הורס את עצמו. כל מערכות חיינו מתמוטטות ואת כל הטבע הוצאנו מאיזון – http://dotelaviv.co.il/

באומות העולם יש דרישה לא מודעת מוחלטת. השנאה אלינו היא ההודאה בכוחנו. היא הקריאה שלהם לעזרה.

בתוכינו ממילא יש היענות טבעית אליהם בחזרה אבל עד ימינו התשובה היתה חבויה. אנשים, יש לנו את הדרך, את השיטה. חכמת הקבלה – חכמת החיבור. האנטישמיות תגבר עד שנתחיל מחדש להתחבר ולעזור לכל העולם ואז נזכה להתקבל באהבה ובהערכה אמיתית ועמוקה לחיק משפחת העמים הגדולה.